-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47045 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

آيه ءهاي پانزده و شانزده سورهء هود بيانگر چيست ؟

اين دو آيه در مورد منكران پيامبر و اعتراض كنندگان مي باشد. در مورد آنان مي فرمايد: .

اين آيات بيان سنّت هميشگي الهي است كه اعمال مثبت و مؤثر از ميان نمي رود; با اين تفاوت كه اگر هدف اصلي , رسيدن به زندگي مادي اين جهان باشد, ثمرهء آن جز انكار پيامبر و حق و حقيقت و كتاب آسماني نخواهد بود, اما اگر هدف , خدا و جلب رضايت او باشد, هم در اين جهان تأثير خواهد داشت و هم در جهان آخرت . آنان كه به خاطر دنيا پرستي و علاقهء به آن نتوانند حق را بپذيرند و دنبال دنيا و زينت هاي آن باشند, دردنيا به اهداف خود مي رسند, ولي در آخرت جزاي آنان آتش است و تمامي كارهايي كه در دنيا انجام دادند,حبط مي شود و هيچ پاداشي در برابر كارهاي نيكويي كه در دنيا انجام دادند, نخواهند داشت چون كارهايشان به خاطر دنياطلبي و زينت خواهي دنيوي و مقابله با پيامبر و حق و حقيقت بود و هدفشان پاك و نيّتشان خالص نبود.

پيامبر6فرمود:

در آن هنگام خداوند به كسي كه او را به خاطر دنيا پرستش كرده , مي گويد: به عزّت و جلالم سوگند! بگوهدف از پرستش من چه بود؟ در پاسخ مي گويد: دنيا. خداوند مي گويد: بنابراين آن چه را اندوختي , به حال توسود نمي دهد و به آن پاداش داده نمي شوي . او را به سوي آتش ببريد.

و به آن كس كه خدا را از روي ريا عبادت كرده , مي گويد: به عزّت و جلالم سوگند! بگو منظور از عبادت من چه بود؟ مي گويد: ريا. مي فرمايد: عبادتي را كه از روي ريا انجام دادي , چيزي از آن قبول نيست .

و به آن كس كه خدا را از روي خلوص عبادت كرده , گفته مي شود: تو به چه قصد عبادت كردي ؟ در پاسخ مي گويد: به عزت و جلالت قسم ! تو را براي خودت و براي سراي آخرت پرستيدم . مي فرمايد: بنده ام راست مي گويد: او را به بهشت ببريد>.(1)

(پـاورقي 1ً.تفسير نمونه , ج 9 ص 49 به نقل از الميزان , ج 10 ص 186 با تلخيص .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.